Dacă dorești să aplici la un job nou este posibil să ai nevoie să atașezi un CV pentru potențialii angajatori. Un CV îți permite să detaliezi istoricul tău profesional și educațional pentru a demonstra că ești persoana calificată pentru acel rol. În continuare, vom descrie ce este un CV și îți vom oferi câteva sfaturi utile pentru redactarea unui astfel de document, care să lase o impresie bună viitorului angajator.
Ce este un CV?
CV este acronimul de la „Curriculum vitae”, care în latină înseamnă „cursul vieții”. Astfel, un CV conține istoricul muncii, educația și competențele tale. Și nu, un CV nu este o scrisoare de intenție.
De fiecare dată când cauți un loc de muncă, concurezi în medie cu alți 250 de candidați. Recrutorii petrec doar 6 secunde pentru a scana fiecare CV. Așadar, prima impresie este esențială. Dacă preziți un document îngrijit și organizat corespunzător, îi vei convinge pe recrutori să petreacă mai mult timp parcurgând CV-ul tău. Pe de altă parte, un CV prost completat și formatat, te poate scoate din procesul de selecție încă din prima etapă.
Ce structură trebuie să aibă un CV?
Cea mai eficientă structură a CV-ului trebuie să conțină:
1. Antetul cu informații de contact
2. Obiectivul profesional
3. Experiența profesională
4. Educația
5. Competențele
6. Secțiuni suplimentare
Sfat: Dacă ești proaspăt absolvent de facultate și trebuie să scrii un CV fără experiență, pune secțiunea de educație deasupra experienței profesionale.
Cum se redactează CV-ul?
1. Alege formatul corect de CV
În clipa de față, există numeroase modele de curriculum vitae, atât în limba română, cât și în limba engleză, pe care le poți descărca de pe Internet și completa în funcție de postul pentru care aplici: CV cronologic, CV funcțional, CV cu realizări, CV combinat, CV „altfel”. Le găsești detaliate în articolul de aici.
2. Adaugă toate informațiile de contact
Antetul ar trebui să fie în partea de sus a paginii și să includă numele, adresa de domiciliu, data nașterii, numărul de telefon, adresa de e-mail, astfel încât angajatorii să știe imediat cine ești și cum să te contacteze.
3. Menționează apoi un rezumat personal și profesional
Rezumatul profesional este o scurtă biografie care te prezintă cititorului. Această secțiune rezumă cele mai bune calificări ale tale și prezintă traseul profesional ideal. Rezumă-te la maximum 150 – 200 de cuvinte pentru această secțiune, fii la subiect şi evită o descriere prea lungă.
4. Prezintă experiența profesională relevantă
Detaliază în continuare toată experiența ta profesională practică, astfel încât potențialul angajator să îți poată vedea parcursul profesional. Poți include aici angajările cu normă întreagă și cu jumătate de normă, stagiile de practică, proiectele de cercetare, lucrările de laborator, munca voluntară și munca pe teren.
Include neapărat perioada, denumirea postului ocupat, numele și locația angajatorului și enumeră două-trei dintre atribuțiile profesionale la fiecare loc de muncă menționat.
5. Detaliază-ți educația
În orice CV este important să fie inclusă o secțiune despre istoricul educațional, în ordine cronologică inversă, cu cea mai recentă diplomă pe primul loc.
6. Enumeră competențe și abilități relevante
Enumeră orice abilități care se aplică la potențialul loc de muncă, cum ar fi limbile străine sau un tip de software pe care îl știi. Încearcă să incluzi abilități care au legătură cu descrierea postului pentru a te face un candidat mai dorit.
7. Include secțiuni suplimentare
În funcție de postul pentru care aplici, poți adăuga secțiuni suplimentare pentru a enumera și alte realizări, cum ar fi: publicații, prezentări și prelegeri, serviciu în comunitate, subvenții, burse de studiu sau burse de studiu, premii și onoruri, asociații profesionale, activități de consultanță, experiență de studiu în străinătate, conferințe.
8. Descrie interesele tale personale (opțional)
Poți opta să incluzi o scurtă descriere a hobby-urilor și intereselor tale. Includerea câtorva hobby-uri te poate ajuta să formezii o conexiune personală cu persoana cu care vei susține interviul.
După ce ai terminat de scris, salvează CV-ul în format PDF pentru a te asigura că aspectul CV-ului rămâne intact și aplică la jobul mult dorit!
P.S: Noi îți prezentăm un template, model propriu mai jos, ca să te inspire, dar nu uita că online poți găsi o multitudine de formate editabile pe care să redactezi CV-ul tău.
Mult succes!