Prima impresie contează, iar interviul este un pas foarte important în cadrul procesului de angajare. Interviurile de angajare vă permit să vă întâlniți cu membrii unei companii și să vedeți dacă postul pentru care ați aplicat este unul potrivit pentru dumneavoastră.
În acest articol, enumerăm 10 lucruri pe care să nu le faceți niciodată în timpul următorului interviu de angajare. Evitați aceste acțiuni pentru a vă asigura că veți avea un interviu de succes!
1. Nu întârziați
Evitați să ajungeți cu întârziere la interviu. Este indicat să ajungeți cu câteva minute mai devreme, Întârzierea implică faptul că nu vă interesează postul și că nu respectați timpul intervievatorului. Folosiți-vă dispozitivul GPS pentru a vă planifica traseul în avans și adăugați întotdeauna o jumătate de oră în plus la timpul de călătorie preconizat, pentru orice eventualitate.
2. Nu evitați contactul vizual
Evitați să vă uitați în jos sau să refuzați să întâlniți privirea intervievatorului în timp ce vorbiți. În schimb, priviți intervievatorul într-un mod plăcut și prietenos. Acest lucru denotă respect și îi permite intervievatorului să știe că îl ascultați, dar și că aveți încredere în ceea ce aveți de spus. În plus, dacă vă simțiți nervos sau dacă aveți emoții, imaginați-vă că purtați o conversație cu un prieten apropiat.
3. Nu mințiți
Evitați să mințiți cu privire la educația, experiența sau competențele dumneavoastră. Un intervievator care vă surprinde cu o minciună nu o să vă mai invite la un al doilea interviu. De asemenea, dacă firma vă angajează pe baza unei minciuni, s-ar putea să se aștepte ca dumneavoastră să îndepliniți sarcini pentru care nu sunteți pregătit, deși ați afirmat la interviu că știți cum să le îndepliniți. Așadar, fiți sincer cu privire la realizările și experiența dvs. autentică, iar acest lucru va fi în favoarea dvs.
4. Nu dați vina pe alții pentru greșelile dumneavoastră
Este posibil ca intervievatorul să vă ceară să vorbiți despre o dată când ați făcut o greșeală la locul de muncă. Nu spuneți că nu ați făcut niciodată o greșeală sau că doar colegii dvs. au fost singurii vinovați. În schimb, asumați-vă responsabilitatea pentru acțiunile dumneavoastră. Explicați ce ați învățat din greșeală și cum ați aborda acum situația dacă v-ați confrunta din nou cu ea.
5. Nu verificați ceasul
Evitați să vă uitați la ceas în timpul interviului. Intervievatorul ar putea interpreta greșit această acțiune ca pe un semn că aveți un loc mai important unde trebuie să fiți. În schimb, concentrați-vă asupra discuției. Arătați că îl ascultați pe intervievator dând din cap, luând notițe și răspunzând la întrebări. Rămâneți concentrat pe tot parcursul interviului, ascultând politicos ceea ce are de spus intervievatorul și rămânând pozitiv și entuziast.
6. Nu răspundeți la telefon/ nu trimiteți mesaje
Evitați să vă verificați telefonul, să trimiteți mesaje sau să răspundeți la telefon în timpul interviului. Faptul că vă împărțiți atenția între interviu și telefon arată o lipsă de respect față de intervievator. Închideți telefonul înainte de începerea discuției, puneți-l deoparte pe durata interviului.
7. Nu vă plângeți de actualul angajator
Evitați tentația de a vă exprima cât de mult vă displace șeful actual sau de a vă plânge de colegii dvs. și fiți cât se poate de pozitiv. Vorbiți ca un bun coechipier, nu ca o persoană ranchiunoasă.
8. Nu fiți defensiv în atitudine sau răspunsuri
Evitați limbajul agresiv și defensiv. Nu vă certați cu intervievatorul. În schimb, dacă intervievatorul vă pune o întrebare dificilă, luați un moment pentru a vă gândi la răspuns și răspundeți cu răbdare. Evitați să vă încruntați, să oftați, să vă dați ochii peste cap sau orice alte acțiuni sau expresii faciale care ar putea arăta o emoție negativă din partea dvs. De asemenea, este important să vă așteptați rândul să vorbiți și să nu vă întrerupeți intervievatorul în mijlocul discursului.
9. Nu fiți arogant și prea încrezător
Să fii încrezător în abilitățile tale și să exprimi de ce ești persoana potrivită pentru acest post este bine, dar nu exagera. Există o linie fină între a dori postul pentru care candidezi și a fi arogant, să pretinzi că ești îndreptățit la el din prisma abilităților tale. O atitudine arogantă nu îl va determina pe intervievator să te cheme la un alt interviu, așa că păstrați o atitudine politicoasă pe tot parcursul discuției, scoateți-vă în evidență punctele forte printr-o atitudine entuziastă și rămâneți modești când oferiți detalii cu privire la ceea ce puteți oferi mai bun companiei.
10. Nu vă concentrați doar asupra salariului
Salariul este unul dintre cele mai importante aspecte pe care candidații îl iau în considerare când vine vorba de schimbarea unui job, însă nu doar salariul ar trebui să conteze. Alte motive pot fi, de exemplu, faptul că ești bun în ceea ce faci și îți dorești o avansare în carieră și/sau că ți-ai dorit de mult să lucrezi la acea companie și acum ai această oportunitate. Aceste motive sunt cele care îl vor impresiona mai mult pe intervievator, decât faptul că ai aplicat la acel job doar pentru salariu.